Learn together

Hello, guys!♡  

  Dnes tu začneme so sériou článkov o učení sa cudzích jazykov. Ako som písala už v minulom článku, neovládam angličtinu na  profesionalnej úrovni. Učím sa ich, tak ako ty. Momentálne sa učím angličtinu a nemčinu, ale v budúcnosti by som chcela vedieť viac jazykov. Preto mi prišiel ako dobrý nápad, písať tieto články a navzájom si môžme radiť metódy na učenie.

                                                              Pozeranie filmov/seriálov

    Prvým typom na zlepšenie sa v jazyku je pozeranie filmov, seriálov v jazyku, ktorý sa učíš. Je to už tak trochu klišé, keďže to píšu takmer všade. No z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že to celkom zaberá. Je to moja obľúbená forma učenia sa. Musím sa priznať, že ju využívam každý deň. Som veľký nadšenec filmov a seriálov. Je to aj vidieť na mojom zozname: "pozreté filmy, seriály" (odporúčam taký spraviť aj tebe. No myslím, že nie som jediná. Takmer každý si rád oddýchne pri časti svojho oľúbeného seriálu alebo filmu. 

     Začni svoj seriál sledovať v pôvodnom znení (alebo s dabingom v jazyku, ktorý sa učíš). Zo začiatku môžeš začať aj s titulkami po čase ich vypni a sústreď sa na prízvuk obľúbených postáv. Odporúčam zo začiatku začať s nejakými ľahkými filmami, seriálmi (hoci aj pre deti) napr. komédiami, rozprávkami... 

    Pre úroveň A0-A1 odporúčam ľahké rozprávky určené pre deti. Napr. Pepa Pig, Dexter's laboratory, Mother Goose Club, The brain scoop, Minute physics,... samozrejme je ich omnoho viac. Našla som na Youtube kanál Cartoon Network, kde sú rôzne krátke príbehy, mohlo by to byť tiež fajn. Stačí ak do vyhľádavania zadáš Cartoon Network a jazyk, v ktorom chceš pozerať (napr. cartoon network deutschland,..).

    Pre vyššie úrovňe už odporúčam klasické filmy, seriály podľa žánru, ktorý ťa baví. Najprv by som asi začala nejakými komédiami ako Priatelia, 2 baby na mizine,... V tých vyších úrovniach už by som sa zameriavala na vylepšovanie slovnej zásoby, čiže seriály zameranané na odbornejšie veci. Napr. Kravaťáci, Teória veľkého tresku,...

(Všetky tieto seríaly sú len príklady, na trhu ich je nespočetne veľa. Každý preferuje niečo iné.)

    Toto by k dňešku bolo asi všetko. Čoskoro sa tešte na ďalšie články o učení sa jazykov. Do komentára mi napíšte aký je váš obľúbený seriál, film alebo aj či ste videli nejaký z vyššie uvedených. 

                                                                                                                                       - Janush♥️

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Moja obľúbená kniha

Everything isn't like as it may look